Sunday, May 24, 2009

Weekend van 24 mei

Dit weekend druk bezig geweest op de tuin, veel gedaan.
Zaterdagochtend eerst bij ranzijn geweest, daar heb ik aubergine plantjes gehaalt.
Mijn buurman vertelde mij dat ik naast me huisje vrij makkelijk misschien Aubergines kan kweken. Er zit gelijk een heg en erachter nog de blokhut van de andere buurman.
Staat het mooi uit de wind enzo.
Eenmaal op de tuin nog even met de achterbuurvrouw (Ria) gebabbelt, en daar komkommerplantjes van gehad ( en ik kom echt niet bietsen ofzo :-P ).
Die heb ik ook bij de aubergines gezet.
Van voor naar achter, aubergines en komkommer.
Vast gebaricadeerd voor de slakken...

Het spinazie bed heb ik ook verder omgespit, en ik het zelde weekend slabonen gelegd.

Netjes in rijen. 30 tot 40 cm tussen de rijen en 8 tot 10 cm tussen de zaadjes.

Zondag eerst even bij Roy wezen kijken en daar heb ik pompoenplantjes van gehad ( echt geen bietsen! ). Die heb ik volgens me boek in vak A gezet, achter de aardappeltjes.


In een bed aan het begin van me tuin is het ook verder omgeschoffelt, daar spruitkool gezet. Deze had ik enkele weken geleden gezaaid, en het was nu tijd ervoor.

Vol met slakkenkorrels, ik houd niets meer van ze over!
Het bed ernaast behoort ook tot vak C, daar heb ik spitskool geplant. (achterbuurman)
Van Carola heb ik prei gekregen die heb ik doormiddel van een pootstokje ongeveer 15 tot 20 cm diep in de grond gezet. Verder niet dicht gegraven want de prei word dan vanzelf dikker.

Al met al meer gedaan dan eigenlijk de bedoeling was. Nu even open op een flinke regenbui van de week...